سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مظلومترین نگاه تاریخ بقیع

 

*****

شهر در عمق سکوت لحظات اندوهباری را پشت سر می گذارد ! گویی به دنبال تکرار خاطره ای است که تلخی  آن را پیشتر تجربه کرده است

****

آن روز ، تابوت مظلومانه ی امامی بود و شانه چند مرد نا آگاه, و امروز شانه تنگ مردمانی است و عطر تابوت امامی در نهایت مظلومیت، امامی که نه در نهایت جوانی و بهار زندگانی، تاثیر زهرآگین خزان را بر جان خویش به تماشا بنشیند .

گویی تمام آسمانیان میهمان بغدادند ، میهمان سوگی غریبانه غریبانه مثل داغ های نینوایی !

کجایید شانه های سبز مدینه ؟

این شانه های نامحرم بسی نامهربانند!

کجایید کوچه های مدینه تا مرثیه خورشید را به گریه بنشینید ، این کوچه ها همیشه با خورشید نامحرمند!

کجایید بانوان حرم که با فرشتگان الهی مویه گر شوید!

کجایید داغ پروردگان حریم ولایت که امروز ر وز ماتم آل الله است !

***

معتصم در سیاهی جامه و بغداد در تیرگی جهل دست و پا می زنند ، هنگام ظهور خورشیدی بود که پیام آور انوار آسمانی ولایت باشد ، تا ابرهای تیره  جهالت  را از اذهان امت بزدایند!

از بخشش های کلامش تا کرامت های مرامش ، عوام و خاص بهره می بردند و چتر انوار الهی اش همه را یکسان به " طور "  معرفت رهنمون می گشت !

دشمنانی که تنها هنرشان در خلافت ، ظلم و تنها تکییهگاهاشان در دیانت ، تعصب و جهل بود نه   خیری در نسبت شان بود و نه خیری در وصلت شان . ام فضل هاشان ، بی فضییلت تریت زنان و معتصم هاشان بی عصمت ترین مردان ، علماشان جهل اندیش و حکاماشان کافر کیش بودند .

صورت هاشان تبسم آذین و دل هاشان نفرت انگیز بود . جامه هاشان سیاه ، دلهاشان سیاه و چهره هاشان از شدت تعصب و جهل سیاه سیاه بود . کسی باید می بود تا این همه تیرگی را از اذهان بزداید!

باید کسی بود تا معارف راستین الهی را به عوام و خواص می آموخت!

اما دریغا که این دنیای سفله پرور اهریمن حسادت را برای مبارزه با نور علم و معرفت پرورانیده است !

دریغا که میزبانان نامهربان پاس میهمان نگه نداشتند میهمانی که آسمان و زمین مقابل نامش قد به تکریم خم می کرد !

آن روز بغداد بود و نهمین خورشید ولایت که غریبانه به همجواری جد مبارکش می رفت ، به همجواری کسی که تلخی  خاطره هایش را زندان های هارون همواره به یاد می آورند !

تابوتی از نور به آسمان و تابوتی از نور به کاظمین نزدیک می شد و زمان زمان وداع عالم خاک با با فرزند افلاک بود ، فرزندی که از پرتو آیینه افلاک وجودش ، انوار حق به دل ها می تابید و گمگشتگان مسیر حق را به حق رهنمون می شد !

درود خداوند بر تو و شهادت غریبانه ات باد یا مولا یا جوادالائمه!     



نوشته شده در شنبه 84 دی 10ساعت ساعت 11:40 عصر توسط استاد سید علی اصغر موسوی| نظر

مرجع دریافت قالبها و ابزارهای مذهبی
By Ashoora.ir & Night Skin